مبانی پرستاری کوزیر و ارب 2021 جلد2 خدمات مراقبت و سلامت معاصر

بررسی کوتاه:

  • 1 شامل مطالبی مربوط به مراقبت سلامت معاصر
  • 2 منبع اصلی آزمون دکترای پرستاری و آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران
  • 3 شامل مباحث مراقبت سلامت معاصر مانند نظام‌های ارائه‌ی خدمات مراقبت سلامت، مراقبت‌های مبتنی بر جامعه، مراقبت در منزل و فناوری اطلاعات
  • %10
    99,000
    89,500 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 9,500 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب مبانی پرستاری کوزیر و ارب 2021 جلد2 خدمات مراقبت و سلامت معاصر ترجمه بخشی از 2021 Kozier & Erb's Fundamentals of Nursing: Concepts, Process and Practice 11th Edition توسط دکتر لیلی یکه فلاح، لیلا دهقانکار، حمیده عظیمی و فاطمه مؤدب منبع اصلی آزمون دکترای پرستاری و آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران می‌باشد. کتاب مبانی پرستاری کوزیر، که یکی از منابع اصلی آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و آزمون دکترای پرستاری می‌باشد، مطالبی مربوط به مراقبت سلامت معاصر را بیان می‌کند. این مفاهیم شامل انواع نظام‌های ارائه مراقبت سلامت، پرستاری جامعه و تداوم مراقبت و مراقبت پرستاری در منزل می‌باشد. در این ویراست، همچنین مطالبی درباره پرونده‌های الکترونیکی سلامت و فناوری اطلاعات شامل فناوری در آموزش پرستاری، فناوری در عملکرد پرستاری، فناوری در مدیریت پرستاری و فناوری در تحقیقات پرستاری پوشش داده شده است.

    محتوای ویراست‌یازدهم این کتاب شامل 10 بخش است که در 10 جلد به شرح زیر منتشر شده است :

    بخش 1: ماهیت پرستاری

    چهار فصل را شامل می شود که پوشش جامعی از مفاهیم مقدماتی پرستاری را فراهم می‌کند.

    بخش 2: خدمات مراقبت و سلامت معاصر

    چهار فصل دارد که شامل مباحث مراقبت سلامت معاصر مانند نظام‌های ارائه‌ی خدمات مراقبت سلامت، مراقبت‌های مبتنی بر جامعه، مراقبت در منزل و فناوری اطلاعات است.

    بخش 3: فرآیند پرستاری

    شش فصل دارد که دانشجویان را با چارچوب مهم که هر فصل به مرحله خاصی از روند پرستاری اختصاص دارد، آشنا می‌کند. فصل 9 تفکر انتقادی، استدلال بالینی و فرآیند پرستاری را بیان به عنوان چارچوب مرجع برای استفاده از محتوا در تمام مراحل « پرستار در عمل » می‌کند.‌یک مطالعه موردی فرآیند پرستاری در فصل 10 ارزیابی، فصل 11 تشخیص، فصل 12 برنامه ریزی، فصل 13 اجرا و ارزشیابی، و فصل 14 مستندسازی و گزارش دهی را شامل می‌شود.

    بخش 4: ابعاد یکپارچه‌ی پرستاری

    چهار فصل دارد جنبه‌های مکمل پرستاری، در مورد موضوعاتی مانند مراقبت، برقراری ارتباط، آموزش، رهبری، مدیریت و تفویض بحث می‌کند. این موضوعات، همگی عناصر اساسی برای ارائه‌ی مراقبت‌های پرستاری ایمن و شایسته هستند.

    بخش 5: باورها و عملکردهای بهداشت و سلامت

    در چهار فصل، شامل باورها و عملکردهای مربوط به سلامتی برا‌ی  افراد و خانواده‌ها با زمینه‌های مختلف فرهنگی است.

    بخش 6: تکامل دوره‌ی زندگی

    شامل پنج فصل است که در مورد طول عمر و تکامل، از زمان بدو تولد تا  سالمندی صحبت می‌کند.مق

    بخش 7: ارزیابی سلامت

    که به توضیح علایم حیاتی، ارزیابی سلامت و ارزیابی و مدیریت درد در سه فصل جداگانه می پردازد، تا دانشجویان مبتدی بتوانند تکنیک‌ها و‌یافته‌های ارزیابی طبیعی را درک کنند.

    بخش 8: مؤلفه‌های ‌یکپارچه مراقبت از مددجو

    بر روی آن دسته از مؤلفه‌های مراقبت از بیمار‌ی متمرکز است که برای همه بیماران مشترک و عمومی است، از جمله عاری از عفونت و پیش گیری از بروز عفونت، ایمنی، بهداشت، آزمایش‌های تشخیصی، دارو دادن، مراقبت از زخم و مراقبت‌های بعد از عمل.

    بخش 9: ارتقای سلامت روانی اجتماعی

    شامل شش فصل است. طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها را تحت  تأثیر قرار می‌دهد که بر سلامت فرد تأثیر میگذارد. درک حسی، خودپنداره، رابطه‌ی جنسی، معنویت، استرس و زیان همه مواردی است که ‌یک پرستار برای مراقبت صحیح از بیمار باید در نظر بگیرد.

    بخش 10: ارتقای سلامت فیزیولوژیک

    شامل 8 فصل، درباره انواع مفاهیم فیزیولوژیک بحث می‌کند که مبانی مراقبت‌های پرستاری را فراهم می‌کند. این‌ها شامل فعالیت و ورزش، خواب، تغذیه، دفع، اکسیژن رسانی، گردش خون، تعادل آب و الکترولیت‌ها و اسید باز است.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری