کتاب مدلهای کلیدی MBA تالیف جولین بیریکشاو و کن مارک تالیف جولین بیریکشاو و کن مارک ترجمه دکتر احسان صادقینژاد توسط انتشارات جامعهنگر به چاپ رسیده است.
در این کتاب ارکان اصلی در مدیریت کسب و کار، شامل رفتار سازمان، بازاریابی، استراتژی، نوآوری، مالی و عملیات، به صورت طبقهبندی شده و در قالب مدلهای کلیدی ارائه شده است به طوری که این مجموعه را میتوان به عنوان "ام بی ای در یک کتاب" در نظر گرفت. هر یک از 61 بخش کتاب به تعریف، موارد کاربرد، پیشینه نحوهی استفاده در سازمان و نکات ریز عملیاتی مدلها به صورتی روان و قابل فهم میپردازد.
دانشجویان و کارآفرینان بهتر است قبل از راهاندازی استارتاپ، تاسیس شرکت و یا برای مدیریت بهتر کسب و کار فعلی این اصول را مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر دوری از آزمون و خطاهای بیمورد و کاهش ریسک شکست، به هدف نهایی که موفقیت و سودآوری بلند مدت کسب و کار است دست پیدا کنند.