کتاب ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی عمومی به روش ساختاریافته عینی (OSCE) دانشگاه علوم پزشکی مشهد تالیف دکتر علی بهاری و گروه مولفین میباشد. دانشجویان رشته پزشکی عمومی میبایست از سطح شایستگی قابل قبولی در بکارگیری مهارتهای بالینی مناسب و موثر در مواجهه با بیمار برخوردار باشند. با عنایت به تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان در پایان دوره پزشکی عمومی، دانشکده پزشکی مشهد نیز با توجه به رسالت خویش در تامین سلامت جامعه و با توجه به آنکه مجری این فرایند آموزشی میباشد و از آنجائیکه این ارزیابیها باید شرایط استانداردی تا حد امکان مشابه با شرایط فعالیت پزشک در جامعه داشته باشد ، تصمیم به تدوین کتابچهای در این رابطه نمود.
در کتابچه حاضر نیز با ارائه طیف وسیعی از سنجش صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی عمومی در حیطههای شرح حال، معاینه بالینی، اقدام عملی، مهارتهای ارتباطی و حل مسئله از تمامی گروههای بالینی (داخلی، قلب و عروق، جراحی، بیماریهای کودکان، زنان، گوش و حلق و بینی، پوست، ارولوژی، روان پزشکی، بیماریهای عفونی، مغز و اعصاب، رادیولوژی، ارتوپدی، پزشکی اجتماعی، چشم پزشکی و طب اورژانس) تلاش نموده است ضمن ارائه اطلاعات و آگاهی به اعضای هیات علمی به عنوان ارکان اصلی آموزش، به دانشجویان بعنوان اجزای درگیر در این فرآیند و محصول نهایی آن، به راهنمایی بیشتر مدیران و کارکنان آموزشی بعنوان مجریان و متولیان فرایند مذکور نیز بپردازد و راهگشایی در جهت افزایش توانمندیهای بالینی دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی عمومی باشد.