اطلس جنین شناسی انسانی نتر

بررسی کوتاه:

  • 1 متن کوتاه، خلاصه روان و سلیس
  • 2 دارا بودن تصاویر شماتیک زیبا از مراحل تکامل جنینی و دستگا‌ههای بدن
  • 3 دارا بودن تصاویر شماتیک جذاب از بیماری های جنینی انسان
  • 4 دارا بودن جدول ها و نمودارها جهت تسهیل آموزش جنین شناسی 
  • %10
    399,000
    359,500 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 39,500 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    اطلس جنین شناسی انسانی نتر تالیف دکتر جمال مجیدپور و سایر همکاران یکی از مجموعه‌های ارزشمند و ناب دکتر فرانک نتر بوده که حاوی تصاویر ارزشمند و کمیابی از جنین شناسی می‌باشد. این کار زمانی ارزش خود را زمانی بیشتر جلوه می کند که دانست در حیطه‌ی علم جنین شناسی برخلاف دیگر رشته‌ها، تعداد محدودی کتاب مصور، اطلس و متن به چاپ رسیده است. این امر خود می‌تواند دلالت بر سخت بودن کاری کند که توسط آقای نتر به راحتی انجام شد. این کتاب تنها اطلس موجود در بین جنین شناسان سراسر دنیا بوده که متأسفانه با وجود اینکه می‌تواند در تفهیم و آسان سازی درس جنین شناسی کمک بسزایی کند، اما مورد استفاده‌ی اساتید و دانشجویان قرار نگرفته است. هرچند ترجمه‌ی کتب اطلس معمولاً صورت نمی گیرد، اما دارا بودن متن‌های بسیار جذاب در هر صفحه از کتاب، وجود خلاصه ها، جدول‌ها و واژه نامه‌ها، گروه مترجمین را به ترجمه ی کتاب تشویق نمود.

    این اطلس کتابی است که تمام ناهنجاری‌های مادرزادی اصلی و اساس جنین شناسی آنها را خلاصه کرده است. بیش از هر چیز، این اطلس نمایانگر هنر دکتر نتر می‌باشد. وضوح، واقع گرایی و زیبایی تصاویر دکتر نتر، مطالعه جنین شناسی را روش نتر و لذت بخش‌تر می‌کند. این اطلس همچنین حاوی جدول‌ها، دیاگرام‌های شماتیک، مفاهیم، خلاصه ها، عناوین توصیفی، واژه نامه‌های موجود در انتهای هر فصل، و متن‌های مختصر در انتهای هر صفحه است که تمام وقایع و فرآیندهای تکامل طبیعی و غیرطبیعی را بازگو می‌کند.

    مطالب پایه بافت شناسی به طور خلاصه در این کتاب ذکر شده اند تا به درک بسیاری از بافت‌های جنینی موجود در این کتاب کمک شود. هنگامی که دکتر نتر، اکثر تصاویر این کتاب را نقاشی می کرد، مطالب اندکی در مورد اساس ژنتیکی و مولکولی ژنتیک شناخته شده بود؛ در نتیجه این اطلس منبع ایده آلی جهت دست یابی به این نوع اطلاعات نمی باشد. تصاویر موجود در اطلس جهت معرفی مفهوم‌های سلولی، مولکولی و ژنتیکی از قبیل القاء، آپوپتوز، فاکتورهای رشد و الگودهی و طرح ریزی ژنتیکی مورد استفاده قرار می گیرند. این وقایع بر اساس احساس نیاز انتخاب شده اند و در کتاب آورده شده اند و شامل وقایع اصلی (به عنوان مثال تکامل اندام، سگمنتاسیون ناحیه ی سر) یا فرآیندهایی است که دارای اهمیت گسترده در تکامل می‌باشند(به عنوان مثال برهم کنش بین اپی تلیوم و بافت همبند در تکامل ارگان). این مطالب به دانشجویان کمک می کند تا پیچیدگی‌های فرآیند تکامل و وقایع دینامیک را در سطوح سلولی و مولکولی به یاد داشته باشند.

    جدول‌های واژه شناسی موجود در انتهای هر فصل نیز به صورت انتخابی آورده شده اند. اصطلاحات موجود در کتاب‌ها شامل ساختارهای اصلی، ساختارهای احتمالاً گیج کننده و اصطلاحات آناتومیکی یا بافت شناسی می باشد. به علت عدم هم پوشانی‌های احتمالی، در انتهای هر فصل واژه شناسی قرار داده شود. این امر واژه شناسی را به یک ابزار یادگیری مؤثرتری تبدیل میکند، زیرا دانشجویان از این کتاب در کنار مطالعات خود استفاده می نمایند (و نه به عنوانیک مرجع مجزا).

    فصل 1 کتاب مروری بر فرآیندها، حوادث و دوره‌های تکاملی اصلی بوده و با بحث در مورد مکانیسم‌های تکامل غیرطبیعی و طبقه بندی ناهنجاری‌ها پایان می پذیرد. فصل 2 در مورد گاسترولا، طرح بدنی مهره داران و جفت بحث می نماید. فصل‌های 3 تا 8 در مورد دستگاه‌های بدن بوده و حاوی نقایص مادرزادی می باشد. فصل 9 در مورد ناحیه‌ی سر و گردن می‌باشد.

    این اطلس می تواند به عنوان پلی برای مطالب ذکر شده در کلاس و جزئیات موجود در کتاب‌ها عمل نماید. همچنین این کتاب میتواند جهت امتحان پایان دوره، مناسب باشد. این اطلس ضمیمه‌ای است که تمام ناهنجاری‌های مادرزادی اصلی و اساس جنین شناسی آنها را خلاصه کرده است. بیش از هر چیز، این اطلس نمایانگر هنر دکتر نتر می‌باشد. وضوح، واقع گرایی و زیبایی تصاویر او، مطالعه جنین شناسی را روش نتر و لذت بخش‌تر می‌کند.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری