بارداری و زایمان ویلیامز 2022 قاضی جهانی جلد دوم تمام‌رنگی شومیز

بررسی کوتاه:

  • 1 جلد شومیز و چاپ تمام رنگی
  • 2 مناسب برای راهنمایی سریع پزشکان و ماماها
  • 3 جلد دوم از مجموعه بارداری و زایمان ویلیامز 2022 ترجمه دکتر بهرام قاضی جهانی
  • 4 شامل مباحث پایه مامایی مانند لیبر، زایمان، نوزاد، دوره نفاس، عوارض زایمانی
  • %5
    450,000
    429,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 21,000 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب بارداری و زایمان ویلیامز 2022 قاضی جهانی جلد دوم ترجمه دکتر بهرام قاضی جهانی و همکاران تحت نظارت دکتر ملک منصور اقصی توسط انتشارات گلبان به چاپ رسیده است.

    این کتاب در طول 26 ویراست خود، هدف خدمت به متخصصان بارداری و ماماها را در مراقبت بالینی از بیماران دنبال کرده است. این کتاب با توضیح جامع پاتوفیزیولوژی و اصول درمان، به مرجع اصلی رزیدنت‌هایی تبدیل شده است که در حال آموزش طب بارداری در قالب تخصص طب خانواده هستند. دستیاران فوق‌تخصص طب مادری ـ جنینی نیز از توضیحات بیشتر این کتاب در مورد اختلالات پیچیده و عارضه‌دار و نحوه اداره آنها سود می‌برند. نکته آخر اینکه، کتاب «بارداری و زایمان ویلیامز» می‌تواند به متخصصانی که نقش مشاور زنان حامله مبتلا به اختلالات غیرمرتبط با حاملگی را برعهده دارند، کمک کند. مخصوصآ اینکه، هر یک از فصل‌های بخش دوازدهم با تمرکز بر یک عضو اختصاصی بدن، تغییرات فیزیولوژیک طبیعی و اختلالات شایع آن عضو در حاملگی و گزینه‌های درمانی مناسب نوشته شده‌اند.

    در ویراست بیست‌وششم کتاب، ما همچنان به ارائه مفصل اصول کلی مباحث پایه مامایی مانند آناتومی و فیزیولوژی مادر، مراقبت قبل از حاملگی و مراقبت پره‌ناتال، لیبر، زایمان و دوره نفاس ادامه داده‌ایم. همراه با این مباحث، به توصیف کامل عوارض زایمانی مانند لیبر پره‌ترم، خونریزی، هیپرتانسیون و بسیاری دیگر از موضوعات پرداخته‌ایم. برای تأکید بر M در طب مادری ـ جنینی (Maternal-Fetal Medicine)، همچنان به تکرار بسیاری از اختلالات طبی یا جراحی که ممکن است در سیر حاملگی رخ بدهند، ادامه داده‌ایم. همچنین، بیمار دوم ما یعنی جنین، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و یک بخش کامل کتاب به تشخیص و درمان اختلالات جنینی اختصاص داده شده است. برای دستیابی به تمام این اهداف، ما مجدداً بر بنیان‌های «مبتنی بر دانشِ» طب مامایی بالینی تأکید می‌کنیم. تجارب بالینی ناب و ارزشمند صاحب‌نظران، به این توضیحات عمق و غنا می‌بخشند و برای متخصصان پرکار که در خط اول مشغول هستند، نوشته شده‌اند. برای یکپارچه‌سازی محتوای کلی مباحث، گاهی اوقات خوانندگان به فصل دیگری ارجاع داده می‌شوند که حاوی مطالب مکمل است. این کار سبب آگاهی جامعتر از یک موضوع خاص می‌شود.

    برای دستیابی به این اهداف، این کتاب مرجع با بیش از 3000 مقاله جدید که مربوط به بازه زمانیِ تا پایان 2021 هستند، روزآمد شده است. تعداد زیادی از حدود 900 تصویر کتاب، جدید هستند و این تصاویر، سونوگرام‌ها، تصاویر MRI، فوتوگراف‌ها، فوتومیکروگراف‌ها و نمودارهای داده‌ها، در تمام موارد با رنگ‌های واضح و زنده آورده شده‌اند. بخش‌اعظم کار هنری اصلی کتاب، بر عهده تصویرگران طبیِ خود ما بوده است.

    همچنین همانند گذشته، ما از گایدلاین‌های امروزی که توسط سازمان‌های تخصصی و آکادمیک مانند کالج متخصصان زنان و مامایی آمریکا، انجمن طب مادری ـ جنینی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مؤسسات ملی سلامت و سایر منابع معتبر ارایه می‌شوند، استفاده کرده‌ایم. بسیاری از این داده‌ها، در قالب حدود 100 جدول خلاصه‌سازی شده و در این جداول، اطلاعات با فورمتی آسان و مناسب برای خواندن و کاربرد، آورده شده‌اند. علاوه‌براین، در این کتاب الگوریتم‌های متعددِ تشخیصی و درمانی برای راهنمایی سریع پزشکان و ماماها در دسترس هستند. اگرچه تمایل ما بر ارائه منابع زیاد و گزینه‌های متعددِ مبتنی بر شواهد برای این‌گونه طرحهای درمانی است، تجربیات بالینی خود را نیز که در یک مرکز زایمانیِ بزرگ در بیمارستان پارکلند حاصل شده‌اند، به رشته تحریر درآورده‌ایم. ما متقاعد شده‌ایم که این گایدلاینها و تجربیات نمونه‌های مستدلی از ماماییِ مبتنی بر شواهد هستند، اما درعین‌حال با صراحت متذکر می‌شویم که تنها روش درمان نیستند.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری