مدیریت برنامه‌های بهداشتی مبتنی بر جامعه

بررسی کوتاه:

  • 1 ارائه بهترین شیوه‌های موجود در حوزه مدیریت برنامه‌های سلامتی 
  • 2 مناسب برای دانشجویان رشته‌های مختلف بهداشتی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و ...
  • ناموجود متاسفانه این کتاب در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق دکمه زیر در هنگام موجود شدن آن مطلع شوید.
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب مدیریت برنامه‌های بهداشتی مبتنی بر جامعه تالیف دکتر فایزه صحبایی و سایر همکاران در خصوص مدیریت برنامه‌های سلامتی می‌باشد. مدیریت مؤثر برنامه‌های سلامتی، بسیاری از خدمات سلامتی را سازماندهی می‌کند. نویسندگان این کتاب اطلاعات استخراج شده از پژوهش‌های مدیریتی را جهت کمک به مخاطبین در توسعه رویکردی جامع بر عملکرد مدیریت در برنامه‌های سلامتی فراهم نموده‌اند و خوانندگان پس از مطالعه، قادر خواهند بود دیدی کلی از بهترین شیوه‌های موجود در حوزه مدیریت برنامه‌های سلامتی پیدا کنند.

    مخاطبان مورد نظر این کتاب، دانشجویان رشته‌های مختلف بهداشتی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و طیف گسترده‌ای از متخصصان و افراد بهداشتی مانند پرستاران، گروه سلامت جامعه و ارتقای سلامت که قصد دارند خود را برای چالش‌های مدیریت برنامه‌های بهداشتی آماده سازند، می‌باشند. حتی کسانی که در ادارات، سازمان‌ها و نظام‌هایی که ممکن است پست مدیریتی در سطح برنامه‌ها داشته باشند نیز می‌توانند از کتاب حاضر استفاده نمایند.

    این کتاب همچنین برای کسانی که در حال حاضر در مقام مدیریت یک برنامه هستند نیز کاربردی است، زیرا به طور جامع و سیستماتیک اطلاعاتی در حوزه مدیریت ارائه می‌نماید. برنامه‌ها در این کتاب به عنوان واحدهای سازمانی برای به انجام رساندن یک یا چند هدف در نظر گرفته شده‌اند که از طریق یک برنامه عملیاتی، آنچه که باید انجام شود، افرادی که باید آن را انجام دهند و چگونگی انجام کار و به­علاوه منابع لازم در نظر گرفته شده است. برنامه‌ها در درون سازمان‌هایی قرار دارند که باید به نفع سازمان میزبان بزرگتر باشند. مدیریت برنامه به عنوان فعالیت‌هایی که از طریق ماموریت و اهداف یک برنامه ایجاد شده، به دنبال استفاده از فرآیندهای متنوع، با استفاده از افراد و سایر منابع، تعریف شده است. به عنوان راهی برای سازماندهی، بحث در مورد مدیریت برنامه و ارائه ساختاری از کتاب که قابل درک باشد، نویسندگان در فصل یک کتاب، مدلی از فعالیت مدیران در خصوص تشویق به شرکت در برنامه‌های مدیریتی ارائه نموده‌اند. این فعالیت به دو گروه کلیدی و تسهیل کننده تقسیم می‌شوند. تمامی مدیران برنامه‌های سلامتی در سه فعالیت کلیدی (اصلی) به عنوان بخشی از فعالیت‌های مدیریتی مشارکت دارند که شامل: الف) توسعه/ استراتژی - ب) طراحی - ج) رهبری می‌باشد. به­ علاوه، مدیران در فعالیت‌های دیگری نیز که تسهیل­ کننده و حمایت‌کننده انجام مأموریت و رسیدن به اهداف یک برنامه می‌باشند نیز شرکت دارند، به­ علاوه مدیران برنامه در فعالیت‌های تسهیل ­کننده برای تصمیم‌گیری و برقراری ارتباط نیز فعالیت دارند.


    • فصل یکم/ وظایف مدیران در برنامه­های سلامتی
    • فصل دوم/ توسعه؛ استراتژی برای آینده
    • فصل سوم/ طراحی برای اثربخشی
    • فصل چهارم/ رهبری برای کسب نتایج مورد نظر
    • فصل پنجم/ اخذ تصمیمات خوب مدیریتی
    • فصل ششم/ برقراری ارتباط جهت ایجاد درک و شناخت
    • فصل هفتم/ مدیریت کیفیت؛ مدیریت جامع کیفیت
    • فصل هشتم/ بازاریابی تجاری و اجتماعی
    • فصل نهم/ ارزشیابی
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری