کاربردهای سیتوژنتیک در پاتولوژی مدرن

سال و نوبت چاپ:
اول/1396

بررسی کوتاه:

  • 1 شامل مباحث کاربردهای سیتوژنتیک در پاتولوژی مدرن، کروموزوم‌های طبیعی، نمادها و کلمات اختصاری، تعیین کاریوتایپ و ...
  • 24,000 تومان برای شما
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب کاربردهای سیتوژنتیک در پاتولوژی مدرن تالیف دکتر حسین آیت‌اللهی، سیما حیدری و دل‌آرا علیزاده توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسیده است. همانند سایر زمینه‌های پزشکی، پاتولوژی مولکولی نیز به استفاده‌ی صحیح از اصطلاحات مخصوص برای برقراری ارتباط متکی است.

    پاتولوژی مولکولی و سیتوژنتیک به عنوان علمی تعریف می‌شود که روش‌ها و یافته‌های مولکولی و ژنتیک سلولی را ترکیب می‌کند تا بررسی مولکولی در سطح سلولی را ممکن سازد. برای انجام یک کاریوتایپ، ضروری است که قادر به تشخیص دقیق و سریع هر کروموزوم وتعیین حضور ناهنجاری‌های کروموزومی موجود باشیم. با چنین محدوده‌ی گسترده‌ای از تغییرات، توسعه‌ی یک سیستم رده‌بندی ضروری است تا این امکان را فراهم نماید که مکمل کروموزومی هر فرد به صورت مختصر شرح داده شود و در سراسر جهان قابل فهم باشد. نامگذاری سیتوژنتیکی چهارچوب و زبانی را فراهم آورد که از هر نظر توسعه یافته است. سیستم بین المللی نامگذاری سیتوژنتیک به عنوان استاندارد شناخته شده است.

    در این کتاب، استفاده از تشخیص‌های مولکولی و بررسی ناهنجاری‌های کروموزومی در پاتولوژی مدرن به طور کامل جهت تشخیص، پیش آگهی و درمان در جریان انواع سرطان‌ها و بیماری‌های ارثی پرداخته شده است.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری