اصول کلی تکنولوژی جراحی قارداشی

سال و نوبت چاپ:
سوم/1393

بررسی کوتاه:

  • 1 مطابق با سر فصل دروس واحد درسی برای رشته کاردانی اتاق عمل
  • 2 جراحی عمومی و تخصصی و روش کار در اتاق عمل (اختصاصی ) 
  • %70
    فروش ویژه
    99,000
    30,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 69,000 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب اصول کلی تکنولوژی جراحی با ویژگی های ذیل نگاشته شده است: این کتاب کلیه مطالب سرفصل دروس «روش کار در اتاق عمل (اختصاصی)» 3 واحد و «جراحی عمومی و تخصصی» 4 واحد، که از طرف شورای عالی برنامه ریزی برای رشته کاردانی اتاق عمل تعیین شده است را در بر می گیرد. علاوه بر سر فصل دروس، عمل های جراحی رایج در اتاق های عمل همراه با تصاویر شرح داده شده اند.

    در ادامه تکمیل مباحث کتاب اول، «روش کار در اتاق عمل (عمومی)»، با توجه به ضروری بودن داشتن اطلاعات جامع و کامل در خصوص بیماری های جراحی، قبل از شروع مباحث روش کار در اتاق عمل (تخصصی)، ابتدا بیماری های جراحی (عمومی و اختصاصی) شرح داده شده و سپس وظایف پرستار اتاق عمل به عنوان پرستار سیار و اسکراب در قالب آمادگی های قبل از عمل، وظایف حین عمل به عنوان کمک جراح همراه با شرح تکنیک عمل و مراقبت های پس از عمل به صورت مراقبت های بلافاصله پس از عمل در اتاق بهبودی (بیداری) و مراقبت های پس از عمل در بخش و آموزش های لازم در منزل، شرح داده می شود.

    با توجه به مشخصه نظم و ترتیب مطالب، ابتدا بیماریهای جراحی، سپس آمادگی های قبل از عمل، پس از آن شرح تکنیک عمل، و در آخر مراقبت های بعد از عمل بیان شده است، دانشجو را قادر می سازد به راحتی و بدون اتلاف وقت مطالب مورد نظر خود را بیاید. مؤلفان سعی نموده اند که مطالب، جدید و به روز بوده و شرح اعمال جراحی همراه با تصاویر باشد. مطالب کتاب در دو بخش مجزا بیان شده است:

    بخش اول راجع به کلیات جراحی و آشنایی دانشجویان با اصول کلی جراحی است که سعی شده است در این بخش کلیه نکات و مراقبت-های ضروری و لازم جهت کار کردن با بافت زنده بیان شود. اصول اولیه کار با نسج زنده و مراقبت های کلی قبل و بعد از عمل، نمونه برداری از بافت ها و آشنایی کلی با نتایج آزمایشگاهی و عکس برداری ها و همچنین سرطان ها در این بخش بیان شده است. در بخش دوم، بیماری های جراحی عمومی و تخصصی و شرح تکنیک های اعمال جراحی رایج در اتاق عمل به شیوه ای ساده و روان همراه با تصاویر واضح بیان شده است تا تفهیم مطالب برای دانشجویان راحت تر صورت گیرد. در این بخش با شیوه ای نوین سعی شده است رایج ترین تکنیک های اعمال جراحی همراه با وظایف پرستار اسکراب در حین عمل به عنوان کمک جراح تشریح شود و برای تفهیم بهتر از تصاویر نیز بهره گرفته شده است. قبل از بیان تکنیک عمل مراقبت و آمادگی های اختصاصی جهت آن عمل، نوع پوزیشن و بیهوشی مناسب با آن عمل شرح داده شده است و در پایان پس از شرح تکنیک عمل جراحی همراه با وظایف پرستار اسکراب به عنوان کمک جراح، مراقبت های پرستاری و آموزش لازم پس از عمل بیان گردیده است.

    ویژگی اختصاصی کتاب در این است که مطالب مربوط به دروس تخصصی مقطع کارشناسی اتاق عمل (تکنولوژی جراحی در اعمال جراحی مختلف) که قریب به 10 واحد درسی می باشد، به صورت خلاصه در بخش دوم کتاب آورده شده است. «تجهیزات اتاق عمل» به عنوان کتابی جامع و مجزا جهت چاپ آماده شده و همچنین «مراقبت های ویژه در اتاق بهبودی» نیز آماده چاپ می باشد که انشاءالله در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

    در پایان منابع فارسی و انگلیسی که در تألیف این مجموعه مورد استفاده مؤلفین قرار گرفته است، جهت استفاده خوانندگان محترم آورده شده است. کتاب ها، از پیش‌زمینه کلی و آشنایی لازم در خصوص دروس مربوطه برخوردار شوند تا به این ترتیب با دریافت آمادگی قبلی بتوانند به خوبی از مطالب و نکات مفید ارائه شده در این کتاب‌ها بهره‌مند گردند.


    • شابک 9789648760668
    • سال و نوبت چاپ سوم/1393
    • قطع وزیری
    • نوع جلد شومیز (جلد نرم)
    • تعداد صفحات 408
    • وزن 600 گرم
    • مشخصات نویسنده/مترجم
      دکتر فاطمه قارداشی نویسنده مشاهده جزئیات
      دکتر رقیه زردشت نویسنده مشاهده جزئیات
    • کیفیت چاپ تک رنگ مشکی
    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری