الکتروکاردیوگرافی در بیماران اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه
Fa

الکتروکاردیوگرافی در بیماران اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه

بررسی کوتاه:

  • 1 رویکرد جدیدی در آموزش الکتروکاردیوگرفی
  • 2 با تاکید بر رویکرد تشخیص افتراقی به اختلالات نوار قلب
  • 3 جهت فهم پیچیدگی‌های نوار قلب و تفسیر صحیح تغییرات گسترده در نوار قلب بیماران بستری در اورژانس یا تحت مراقبت‌های ویژه در بخش‌های ccu و icu
  • %5
    150,000
    142,500 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 7,500 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب الکتروکاردیوگرافی در بیماران اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه نشر ابن سینا تالیف دکتر جان و همکاران ترجمه شده توسط مریم بحرینی و همکاران (جمعی از متخصصان طب اورژانس و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌تهران) مطالب را به گونه‌ای ارائه می‌کند که به زعم ما، رویکرد جدیدی در آموزش الکتروکاردیوگرفی است. مقصود از تالیف این درسنامه این نبوده که این کتاب، جایگزین کتاب‌های عالی نوشته شده طی سالیان گذشته شود همچنین میتواند راهنمای بسیار مناسبی جهت فهم پیچیدگی‌های نوار قلب و تفسیر صحیح تغییرات گسترده در نوار قلب بیماران بستری در اورژانس یا تحت مراقبت‌های ویژه در بخش‌های ccu و icu باشد. هر چند که این کتاب از منظر یک متخصص قلب نگاشته نشده ولی از دیدگاه پزشکان متعددی به موضوع نگاه می‌کند که درگیر مراقبت‌های ویژه بوده‌اند. این کتاب، رویکرد تشخیص افتراقی به اختلالات نوار قلب را مورد تاکید قرار داده و علاوه بر توجه خاص به بیماری‌های قلبی، بسیاری از بیماری‌های غیر قلبی را نیز که موجب تغییراتی در نوار قلب می‌شوند مد نظر قرار می‌دهد. این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است:

    • بخش اول: نوار قب نرمال در اطفال و بالغین را به خواننده آموزش می‌دهد. همچنین تنوع اشکال نرمال نوار قلب و نیز نکات عملی، نظیر جابجا بسته شدن الکترودها و آرتیفکت‌ها در این بخش مورد بحث قرار گرفته‌اند.
    • بخش دوم: از منظر تشخیص افتراقی، نوار قلب را مورد بررسی قرار می‌دهد. این روش در مورد تمام اجزاء نوار قلب مورد استفاده قرار می گیرد: اختلالات متعدد ریتم، محور الکتریکی و شناخت اشکال مختلف امواجی که پزشکان، روزمره در بالین بیماران با آن مواجه می‌شوند. قابلیت استفاده فوری این مباحث در بالین بیماران مدنظر ما بوده است.
    • بخش سوم: مرور جامعی بر بیماری‌های متعددی دارد که نوار قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. خواننده در این بخش در حالیکه توجه ویژه به سندروم حاد کرونر و دیس ریتمی‌ها را مشاهده می‌کند می‌تواند بیماری‌های مختلفی را نیز که بر نوار قلب تاثیر دارند مورد مطالعه قرار داده و تظاهرات بالینی و یافته‌های الکتروکاردیوگرافیک آن‌ها را به سرعت مرور کند.
    • بخش چهارم: از نوار قلب دوازده لیدی فراتر رفته و به معرفی تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های مختلف وابسته به نوار قلب می‌پردازد که در اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه قابل استفاده‌اند. روش‌های ثابت شده‌ای نظیر لیدهای تکمیلی نوار قبل و مانیتورینگ قطع ST در کنار روش‌های جدیدتر، مثل نقشه برداری از سطح بدن و ابزارهای پیشگویی کننده به تفصیل در این بخش مورد بحث قرار گرفته‌اند.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری