راهنمای آموزش و مراقبت بالینی از مددجویان مبتلا به اختلالات دستگاه عصبی
Fa

راهنمای آموزش و مراقبت بالینی از مددجویان مبتلا به اختلالات دستگاه عصبی

سال و نوبت چاپ:
اول/1390

بررسی کوتاه:

  • 1 راهنمای آموزش و مراقبت بالینی ار مددجویان مبتلا به اختلالات دستگاه عصبی
  • %58
    فروش ویژه
    34,900
    15,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 19,900 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب راهنمای آموزش و مراقبت بالینی از مددجویان مبتلا به اختلالات دستگاه عصبی نوشته ی نسرین علیرمائی و دکتر بهروز احسن، به وسیله ی انتشارات جامعه نگر به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزه ی آموزش به بیمار در پرستاری نوشته شده است.

    انسان در هر موقعیتی تلاش می‌کند تا با فراگیری دانش و مهارت‌های خاص، توانایی خود را برای سازش با موقعیت جدید افزایش دهد. بیماری و بستری‌شدن در بیمارستان از جمله‌ی مواردی است که نیاز به کمک و آموزش را افزایش می‌دهد. آموزش به بیمار یکی از شاخص‌های کیفیت پذیرفته‌شده درمانی و استانداردهای پذیرفته‌شده و شرط کیفیت مناسب مراقبت‌های پرستاری است. تمام بیماران حق دارند در مورد حفظ و ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش‌های لازم را دریافت نمایند. آموزش به بیمار فواید و نتایج مثبت زیادی در بردارد از جمله‌ هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی را کاهش داده و کیفیت مراقبت‌ها را افزایش خواهد داد و به بیمار در کسب استقلال و خودکفایی بیشتر کمک می‌کند.

    بر این اساس، یکی از اهداف مهم ارایه‌دهندگان خدمات بهداشتی ـ درمانی ارتقای کیفیت زندگی مددجویان است که از طریق آموزش میسر می‌شود. از طرفی، یکی از مهمترین نیازهای بیماران کسب مهارت و نگرش مناسب در خصوص بیماری و مراقبت از خود می‌باشد که باید آموزش داده شود. ارایه آموزش های لازم به بیمار و همراه بیمار در زمینه‌ی سیر بیماری، عوارض دارویی، رژیم غذایی، پیشگیری از سرایت بیماری و... در زمره‌ی مراقبت‌های پرستاری محسوب می‌شود. این آموزش‌ها باید در زمان‌های گوناگون (ابتدای دوره بستری، هنگام تشخیص بیماری، هنگام ترخیص و... ) ارایه شوند. آموزش فردی و مشاوره ارایه‌شده توسط کارکنان بهداشتی در چنین لحظاتی مثبت بوده و از نظر بالینی، تأثیر بسیار خوبی بر رفتار افرادی دارد که با شرایط حاد و مزمن روبرو هستند. ارایه‌کنندگان خدمات باید چنین فرصت‌هایی را به رسمیت شناخته و برای ارایه آموزش مقتضی به بیماران آماده شوند. آموزش به بیمار هم‌چنین باعث افزایش رضایت وی می‌گردد که این رضایتمندی خود پیش‌نیازی برای عمل به دستورات پزشک می‌باشد.


    • شابک 9789648760828
    • سال و نوبت چاپ اول/1390
    • قطع رقعی
    • نوع جلد شومیز (جلد نرم)
    • تعداد صفحات 120
    • وزن 150 گرم
    • مشخصات نویسنده/مترجم
      نسرین علیرمائی نویسنده مشاهده جزئیات
      دکتر بهروز احسن نویسنده مشاهده بیشتر
    • کیفیت چاپ تک رنگ مشکی
    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری