• صفحه اصلی
  • پزشکی
  • خرید کتاب ژنتیک و ژنومیک در پزشکی استراخان 2015 گروه تالیفی دکتر خلیلی
ژنتیک و ژنومیک در پزشکی استراخان 2015 گروه تالیفی دکتر خلیلی
Fa

ژنتیک و ژنومیک در پزشکی استراخان 2015 گروه تالیفی دکتر خلیلی

نویسنده:
سال و نوبت چاپ:
اول/1395

بررسی کوتاه:

  • 1 یکی از اصلی‌ترین و غنی‌ترین منابع ژنتیک پزشکی
  • 2 ترجمه کتاب اصلی Genetics and genomics in medicine,2015
  • 3 شامل مباحث تنوع ژنتیکی، اپی‌ژنتیک، ژنتیک جمعیت، ژنتیک تکامل، ایمونوژنتیک و فارماکوژنتیک
  • 35,000 تومان برای شما
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

     ژنتیک و ژنومیک در پزشکی (استراخان 2015) ترجمه دکتر آرزو صیاد و همکاران زیر نظر دکتر میرداود عمرانی منتشر شده در گروه تالیفی دکتر خلیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد. در این کتاب سعی شده تا علوم مربوطه خلاصه شده و اطلاعات درجه‌بندی شده درون فصول با موضوعاتی از قبیل تنوع ژنتیکی، اپی‌ژنتیک، ژنتیک جمعیت، ژنتیک تکامل، ایمونوژنتیک و فارماکوژنتیک قرار داده شده است. برای کمک به خوانندگان برای یافتن موضوعات گسترده‌ای که در دو یا چند فصل ممکن است با آن برخورد شود، ما یک نقشه راه درون پوششی نمودارهایی که در بین فصول مختلف توزیع شده‌اند فراهم شده است. مولفان با 3 فصل که جزئیات پایه را نشان می‌دهد آغاز کرده اند.

    فصول 1 و 2، اصول DNA، کروموزوم چرخه سلولی، سازمان‌یابی ژنوم انسان و بیان ژن را پوشش می‌دهد. فصل 3 شامل اساس 3 رویکرد اصلی ژنتیک مولکولی در دست‌کاری DNA: تکثیر DNA (توسط کلونینگ یا PCR) هیبریداسیون اسیدنوکلئیک و توالی‌یابی DNA است. البته کاربرد این روش‌ها را با تأخیر در ادامه مطالب،‌ هر کجا که کاربرد مستقیم این روش‌ها بود،‌ ارائه شده است. سه فصل آینده برخی اصول دیگر را در سطح بالاتر فراهم می‌کند. در فصل 4 یک نگاه کلی به اصول تنوع ژنتیکی شامل مکانیسم‌های ترمیم DNA و برخی تنوعات عملکردی پرداخته می‌شود (اما این‌که چه‌طور تنوع ژنتیکی در بیماری نقش دارد را در فصول بعدی به‌ویژه فصول 7، 8 و 10 می‌پردازیم). فصل 5 به این مورد می‌پردازد که چگونه ژن‌ها در خانواده منتقل می‌شوند و در جمعیت فراوانی آللی به‌دست می‌آید. فصل 6 از اصول بنیادی بیان ژن در فصل 2 به توضیح این‌که ژن‌ها چگونه توسط گستره‌ای از پروتئین و RNAهای غیرکدشونده تنظیم می‌شوند، توالی تنظیمی هسته مرکزی در DNA و RNA می‌پردازد. هم‌چنین در این فصل اصول تغییر کروماتین و تنظیم اپی‌ژنتیک شرح و توضیح داده‌ شده که چگونه ساختار کروماتینی نابه‌جا بسیاری از اختلالات تک‌ژنی را موجب می‌شود.

    باقی‌مانده مباحث کتاب دربردارنده کاربردهای بالینی است. در فصل 7 توضیح دادیم که چه‌طور اختلالات کروموزومی و پیامدهای آن به‌وجود می‌آید و چگونه جهش‌ها و تغییرات DNA در سطح گسترده می‌تواند به‌طور مستقیم ایجاد بیماری کند. در فصل 8 بررسی می‌کنیم که ژن‌ها چگونه اختلالات تک‌ژنی را به‌وجود می‌آورد و شناخته می‌شوند و چگونه تنوع ژنتیکی مستعدکننده بیماری‌های پیچیده است. سپس راه‌هایی که در آن تنوع ژنتیکی، اختلال اپی‌ژنتیکی و فاکتورهای محیطی در ایجاد بیماری‌های پیچیده مهم است، بررسی می‌گردد. فصل 9 دیدگاه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. از قبیل این‌که، چگونه آزمون‌ها با جزئیاتشان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در درمان بیماری کاربرد دارد. هم‌چنین در این فصل به اثر تنوع ژنتیکی در پاسخ به دارو پرداخته می‌شود. در فصل 10 به ژنتیک و ژنومیک سرطان پرداخته و توضیح داده شده که چه‌طور سرطان‌ها از ترکیبی از تنوعات ژنتیکی و اختلالات اپی‌ژنتیکی برخاسته‌اند. در نهایت فصل 11 به کاربردهای تشخیصی (و کاربردهای گسترده فناوری ژنومی) نگاه می‌کند. علاوه بر این‌که ملاحظات اخلاقی را در تشخیص و ژن‌درمانی عنوان می‌نماید.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری