اصول پایه ژنتیک و کاربردهای آن

بررسی کوتاه:

  • 1 برگرفته از کتاب Principles of Genetics ویرایش هفتم
  • 2 مناسب برای دانشجویان رشته‌های مختلف مانند زیست شناسی، ژنتیک، پزشکی مولکولی، بیوتکنولوژی و سایر علاقمندان
  • 140,000 تومان برای شما
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب اصول پایه ژنتیک و کاربردهای آن با مدیریت تدوین دکتر افسانه بهرامی، دکتر امیر آوان، ترجمه اعظم رستگار مقدم، حمیده ابوطالبی، ماندانا رستگار، هنگامه شریفی، سمیه جعفری، ملیحه آقاسی زاده توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسیده است.

    با توجه به اهمیت DNA، تلاش در جهت مطالعه‌ی آن تا کوچکترین جزئیات ضروری به نظر می رسد. این مکتوب برگرفته ای از کتاب Principles of Genetics ویرایش هفتم، تالیف دو تن از اساتید مطرح دانشگاه مینوسوتا در حوزه‌ی علوم پزشکی در قالب 17 فصل می‌باشد که در فصل‌های ابتدائی تاریخچه‌ای از کارهای مندل ارائه شده است و سپس پدیده‌هایی که توسط سایر محققین کشف شده نظیر توارث کروموزومی، پیوستگی ژنی، تداخل عمل ژن‌ها، توارث مادری و غیره مطرح گردیده است. در فصل‌های بعدی کتاب، به موضوعات تقسیم سلولی، همانندسازی، رونویسی، ترجمه و ترمیم DNA و تنظیم بیان ژن پرداخته شده و هم چنین مبحث ژنتیک جمعیت، تکنیک‌های ژنتیک مولکولی، ژنومیکس وپیشرفت‌های رخ داده در این زمینه و در انتها ژنتیک جمعیت و ژنتیک سرطان مطرح گردیده است.

    با توجه به زمینه‌ی کاری، مطالعات آزمایشگاهی و تجارب علمی مولفین کتاب، فصل ژنتیک سرطان بسط و گسترش‌یافته است. امید است که تلاش حاضر در حوزه‌ی ژنتیک انسانی به آگاهی دانشجویان رشته‌های مختلف مانند زیست شناسی، ژنتیک، پزشکی مولکولی، بیوتکنولوژی و سایر علاقمندان بیفزاید.

     


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری