روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5-TR گنجی

ویراست:
دوم
سال و نوبت چاپ:
دوم/1404

بررسی کوتاه:

  • 1 معیارهای DSM برای اختلالات براساس DSM-5-TR
  • 2 مناسب دانشجویان رشتۀ روانشناسی در مقطع کارشناسی، ارشد روانشناسی گرایش استثنایی و داوطلبان کنکور
  • 400,000 تومان برای شما
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5-TR نویسنده دکتر مهدی گنجی ویراستار دکتر حمزه گنجی توسط انتشارات ساوالان به چاپ رسیده است.

    یک روانشناس با دید غیرقضاوتی به شناخت مشکلات، نیازها و مداخلات لازم برای بهبود شرایط افراد اشتثنایی یا غیراستنثایی می‌پردازد؛ بنابراین، برای او نباید هیچ تفاوتی بین گروه‌های مختلف افراد وجود داشته‌باشد. پیش‌شرط این توانمندی داشتن اشراف کامل نسبت به شرایط افراد مختلف است. کتاب روان‌شناسی کودکان استثنایی براساس DSM-5-TR گنجی، یک منبع جامع است که به شرح و تفصیل کودکان استثنایی؛ گروه خاصی از افراد جامعه که عموماً اطلاعات کمتری دربارۀ زندگی آن‌ها داریم، می‌پردازد.

    به همین ترتیب، مطالعۀ این کتاب برای دانشجویان روانشناسی یا درمانگران اهمیتی مشابه با کتاب‌های آسیب‌شناسی روانی دارد. کتاب روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5-TR گنجی بعد از تعریف کودکان استثنایی و بررسی مداخلات لازم، به تفصیل گروه‌های مختلف کودکان استثنایی می‌پردازد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

    • اختلالات یادگیری
    • معلولیت ذهنی
    • اختلالات هیجانی رفتاری
    • اختلالات گفتاری و زبانی
    • اختلالات طیف اوتیسم
    • کودکان تیزهوش

    به علت پوشش‌دهی کامل مطالب موجود در زمینۀ کودکان استثنایی، زبان و نثری شیوا، روانشناسی کودکان استثنایی گنجی هرساله جزو منابع اصلی برای درس کودکان استثنایی بوده است.


    • ناشر ساوالان
    • شابک 9786007432402
    • ویراست دوم
    • سال و نوبت چاپ دوم/1404
    • قطع وزیری
    • نوع جلد شومیز (جلد نرم)
    • تعداد صفحات 500
    • مشخصات نویسنده/مترجم
      دکتر حمزه گنجی نویسنده مشاهده بیشتر
      دکتر مهدی گنجی نویسنده مشاهده جزئیات
    • وزن 670 گرم
    • کیفیت چاپ تک رنگ مشکی
    • فصل اول: تعریف کودکان استثنایی
    • فصل دوم: کودکان استثنایی و سازمان‌های دولتی
    • فصل سوم: مداخلۀ زودهنگام
    • فصل چهارم: کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص
    • فصل پنجم: کودکان مبتلا به معلولیت ذهنی
    • فصل ششم: کودکان مبتلا به اختلالات هیجانی و رفتاری
    • فصل هفتم: کودکان مبتلا به اختلالات گفتاری و زبانی
    • فصل هشتم: کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
    • فصل نهم: کودکان تیزهوش
    • فصل دهم: کودکان کم‌شنوا و ناشنوا
    • فصل یازدهم: کودکان نابینا و کم‌بینا
    • فصل دوازدهم: کودکان مبتلا به معلولیت‌های چندگانه و شدید
    • فصل سیزدهم: کودکان مبتلا به معلولیت‌های جسمی و مشکلات فیزیکی
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری