سلامت جامعه و محیط زیست: محافظت از آلاینده‌ها

بررسی کوتاه:

  • 1 شامل مباحث سلامت محیط و آلودگی هوا، بهداشت آب، بهسازی آب و ...
  • 17,500 تومان برای شما
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب سلامت جامعه و محیط زیست: محافظت از آلاینده‌ها توسط دکتر لیدا جراحی و سایر همکاران گردآوری شده و توسط نشر علوم پزشکی مشهد به چاپ رسیده است. طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامتی آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و تنها عدم ابتلاء به بیماری یا ناتوانی و نقص عضو دلیل برسلامت و بهداشت نمی تواند باشد.

    گرچه رعایت بهداشت فردی در سلامت انسان بسیار موثر است، اما علاوه بر آن رعایت بهداشت و حفاظت سلامت محیط زیست در محدوده شهر، کشور و حتی فراتر از مرزهای بین‌المللی می‌تواند ضامن سلامت انسان‌ها باشد. تندرستی انسان مرتبط با مجموعه مواد و فرآیندهای محیطی اطراف او، سلامت آب، خاک‌های کشاوری و سلامت هوا و دریاها است.

    محیط مجموعه ای از عوامل و شرایط خارجی و تاثیرات وارده ناشی از آن‌ها بر زندگی یک موجود زنده است که شامل هوا، آب و خاک و روابط بین آن‌ها و موجودات زنده می باشد. کنترل عوامل محیطی در ارتقای سلامت انسان نقش اساسی و کلیدی دارد و آلاینده‌های محیطی می توانند هر سه بعد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان را با خطر مواجه سازند.

    امروزه بیشتر این آلاینده‌ها ناشی از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها و یا فعالیت‌های ویژه نظیر صنایع و ارتقای سطح فناوری است. موضوع بهداشت محیط، کنترل کلیه عواملی محیطی است که بالقوه و بالفعل تأثیرات سویی بر بقا و سلامتی انسان می‌گذارد و در مورد بهداشت حرفه ای به طور خاص به تشخیص، ارزیابی و کنترل خطرهای بهداشتی در محیط کار پرداخته می شود.

    بهداشت محیط، مطالعه عوامل محیطی مضر برای سلامتی انسان و تشخیص و پیشگیری، رفع و کنترل اثرات سوء ناشی از این عوامل تلقی می گردد لذا تامین و حفظ سلامتی انسان هدف اصلی بهداشت محیط می باشد.

     

    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری