تفکر استراتژیک در محیط‌های بیمارستانی

سال و نوبت چاپ:
اول/1404

بررسی کوتاه:

  • 1 بررسی چگونگی تغییر دیدگاه در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و الزام اتخاذ یک برنامه‌ی استراتژیک
  • 2 بررسی مدیریت بیمارستانی را از منظر استراتژی­های رقابتی پورتر­ یعنی «رهبری در کاهش هزینه» و «تمایز در خدمات»
  • %10
    179,000
    162,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 17,000 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب تفکر استراتژیک در محیط‌های بیمارستانی تالیف عبداللطیف حمدان ترجمه بهزاد سنجری نادر به چگونگی خلق و فراگیر کردن تفکر استراتژیک در محیط­‌های بیمارستانی در راستای انتقال از یک دیدگاه اقتصادی صنعتی که بر خدمات­ و محصولات به عنوان معیارهای نتیجه تمرکز دارد، که توسط انتشارات جامعه‌نگر به چاپ رسیده است.

    ایده‌ی اصلی نگارنده این است که تفکر استراتژیک به خودی خود ایجاد نمی‌شود، بلکه باید به عنوان یک نتیجه‌ی آگاهانه توسط مدیران و پزشکان درگیر توسعه یابد. ارزش این کتاب نیز در این نکته نهفته است که نویسنده‌ی این کتاب، مدیریت بیمارستانی را از منظر استراتژی­های رقابتی پورتر­ یعنی «رهبری در کاهش هزینه» و «تمایز در خدمات» مورد بررسی قرار داده است. در واقع این کتاب رویکرد قدرتمندی را در مورد چگونگی تغییر دیدگاه در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و الزام اتخاذ یک برنامه‌ی استراتژیک که تغییرات پویا در نیازهای بیمار و افزایش هزینه در تأمین این نیازها را پیش‌بینی کند، ارائه می‌دهد. از این‌رو، این کتاب به منظور تجهیز پزشکان و مدیران به ابزارها و چارچوب‌های استراتژیک مناسب تدوین شده است.

    عبداللطیف حمدان، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آمریکایی بیروت است و مطالعات او اغلب بر ارائه‌ی روش‌های نوین جراحی گوش، حلق و بینی و مدیریت بیمارستانی متمرکز می‌باشد.


    • شابک 9786223064258
    • سال و نوبت چاپ اول/1404
    • قطع وزیری
    • نوع جلد شومیز (جلد نرم)
    • تعداد صفحات 98
    • وزن 170 گرم
    • مشخصات نویسنده/مترجم
      عبداللطیف حمدان نویسنده مشاهده بیشتر
      بهزاد سنجری نادر مترجم مشاهده بیشتر
    • کیفیت چاپ تک رنگ مشکی
    • فصل 1 مقدمه
    • منابع فصل اول
    • فصل 2 جهت گیریها و دیدگاههای استراتژیک
    • فصل 3 استراتژیهای پورتر در حوزه بهداشت و درمان
    • فصل 4 منابع کسب مزیت رقابتی
    • فصل 5 نوآوری در محیطهای بیمارستانی
    • فصل 6 چارچوب استراتژیک در یک محیط بیمارستان
    • فصل 7 هشت ابزار استراتژیک پیادهسازی شده
    • فصل 8 کاربرد استراتژیهای پورتر در بیمارستانهای لبنان
    • فصل 9 همبستگی بین نوع استراتژی و عملکرد
    • فصل 10 نتیجه‌گیری
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری