مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی: مفاهیم، اصول و روشها

ویراست:
سوم/2018
سال و نوبت چاپ:
دوم/1402

بررسی کوتاه:

  • 1 انواع روش‌ها و ابزارهای جمع آوری، گزارش و تفسیر داده
  • 2 بیش از 20 ابزار کمی و کیفی بهبود کیفیت به همراه ارایه نحوه طراحی و پیاده سازی آنها
  • 3 گام‌های تعریف پروژه و تشکیل تیم بهبود کیفیت و انتخاب افراد دخیل در بهبود کیفیت خدمات
  • 4 بیان سه فعالیت اساسی مدیریت کیفیت شامل: اندازه گیری، ارزیابی و بهبود خدمات بهداشتی درمانی به صورت گام به گام
  • %10
    249,000
    224,500 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 24,500 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی می‌تواند به عنوان یک راهنما جهت این گروه از افراد و سایر افراد علاقمند به موضوع مدیریت کیفیت باشد. از ویژگی‌های مهم این کتاب که در سایر کتاب‌های مربوط به مدیریت کیفیت کم رنگ است، توجه به امر ایمنی بیمار و مدیریت بهره‌برداری از منابع می‌باشد که در نسل چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان ها نیز توجه زیادی به این مفاهیم شده است.

    در این کتاب، به تفصیل، سه فعالیت اساسی مدیریت کیفیت و بهره برداری شامل اندازه گیری، ارزیابی و بهبود شرح داده شده است. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید با انواع شاخص‌های پرکاربرد، تدوین انتظارات عملکردی، انواع روش‌ها و ابزارهای جمع آوری، گزارش و تفسیر داده، ابزارهای کمی و کیفی بهبود کیفیت، انواع مدل های بهبود عملکرد و ایمنی بیمار، روش‌های شناسایی انحراف از عملکرد، روش اندازه گیری اثربخشی اقدامات، گام‌های تعریف پروژه و تشکیل تیم بهبود کیفیت، و افراد دخیل در کیفیت خدمات آشنا شوید.

    انواع مدل‌های عملکرد و ایمنی بیمار در این کتاب:

    RCI, FMEA, PDCA, PDSA, FOCOS, -PDCA, Lean Six Sigma,LEAN, Six Sigma, FADE


    • فصل 1/ تمرکز بر کیفیت
    • فصل 2/ عناصر سازنده ی مدیریت کیفیت
    • فصل 3/ اندازه گیری عملکرد
    • فصل 4/ ارزشیابی عملکرد
    • فصل 5/ بهبود مستمر
    • فصل 6/ ابزارهای بهبود عملکرد
    • فصل 7/ تشکیل تیم جهت مدیر یت پروژه بهبود کیفیت
    • فصل 8/ بهبود ایمنی بیمار
    • فصل 9/ دستیابی به کیفیت و ایمنی قابل اطمینان
    • فصل 10 / مدیر یت مصرف منابع در مراکز بهداشتی درمانی
    • فصل 11 / سازمان دهی فعالیت های کیفی
    • فصل 12 / مدیر یت کیفیت در مراقبت از سلامت جمعیت ها
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری