کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی میتواند به عنوان یک راهنما جهت این گروه از افراد و سایر افراد علاقمند به موضوع مدیریت کیفیت باشد. از ویژگیهای مهم این کتاب که در سایر کتابهای مربوط به مدیریت کیفیت کم رنگ است، توجه به امر ایمنی بیمار و مدیریت بهرهبرداری از منابع میباشد که در نسل چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان ها نیز توجه زیادی به این مفاهیم شده است.
در این کتاب، به تفصیل، سه فعالیت اساسی مدیریت کیفیت و بهره برداری شامل اندازه گیری، ارزیابی و بهبود شرح داده شده است. با مطالعهی این کتاب میتوانید با انواع شاخصهای پرکاربرد، تدوین انتظارات عملکردی، انواع روشها و ابزارهای جمع آوری، گزارش و تفسیر داده، ابزارهای کمی و کیفی بهبود کیفیت، انواع مدل های بهبود عملکرد و ایمنی بیمار، روشهای شناسایی انحراف از عملکرد، روش اندازه گیری اثربخشی اقدامات، گامهای تعریف پروژه و تشکیل تیم بهبود کیفیت، و افراد دخیل در کیفیت خدمات آشنا شوید.
انواع مدلهای عملکرد و ایمنی بیمار در این کتاب:
RCI, FMEA, PDCA, PDSA, FOCOS, -PDCA, Lean Six Sigma,LEAN, Six Sigma, FADE