اقتصاد سنجی سلامت با استفادە از stata

بررسی کوتاه:

  • 1 برای دانشجویان اقتصاد سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی، سیاستگذاری سلامت
  • 2 مثال‌های داده‌های واقعی استفاده شده و کدهای دستوری نرم افزار Stata در کنار هر کدام تکنیک ها
  • 3 شامل مجموعه‌ای کامل از موضوعات و تکنیک‌های کاربردی مرتبط با سنجش و تفسیر داده‌ها در سلامت و اقتصادسنجی سلامت
  • %10
    229,000
    207,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 22,000 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب اقتصاد سنجی سلامت با استفادە از stata با هدف استفاده‌ی دانشجویان اقتصاد سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی، سیاستگذاری سلامت و سایر ترجمه گردیده است. قبل از Stata رشته های مرتبط با موضوع اقتصادسنجی سلامت با استفاده از نرم‌افزار پرکاربرد ترجمه‌ی این کتاب، جستجوی مترجمان برای یافتن یک کتاب مفید در این زمینه به زبان فارسی، بی نتیجه بود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این کتاب که به نظر مترجمان بسیار مفید و کاربردی است، ترجمه شود و در اختیار همکاران و دانشجویان علاقمند قرار داده شود. بنابراین، این ترجمه در نوع خود از اولین کتاب های ترجمه شده به زبان می باشد. جستجوهای Stata فارسی در زمینه‌ی اقتصادسنجی سلامت و مثال‌های کاربردی آن با استفاده از نرم‌افزار مترجمان نشان داده است که در اکثر پژوهش‌های حوزه‌ی اقتصادسنجی سلامت در ایران، در زمان ترجمه ی این کتاب، جای آزمون های جدید و روش‌های رگرسیونی جدید به شدت خالی است. همین امر باعث شده که مقالات منتشر شده توسط دانشجویان قابلیت چاپ در مجلات معتبر را نداشته باشند.

    این کتاب در 11 فصل توسط نویسندگان کتاب به رشته‌ی تحریر درآمده و به وسیله‌ی مترجمان به زبان فارسی برگردانده شده است. در فصل اول و دوم مقدمه ای کلی از کتاب و چارچوب آن بیان شده و در مورد مسائل اقتصادسنجی سلامت به طور مفصل بحث شده است. در فصل سوم به داده های استفاده شده در کتاب (داده های پیمایش پانل هزینه های پزشکی در سال 2004 ) پرداخته شده است. در فصل های چهارم و پنجم به مدل های رگرسیون خطی و خطی تعمیم یافته اشاره شده است. در این دو فصل، معیارهای پرکاربرد انتخاب مدل یعنی معیار آکائیکه و معیار بیزین به صورت جامع مورد بحث قرار گرفته است. در فصل ششم مدل باکس کاکس و مدل لگاریتمی و در فصل هفت، مدل های شایع و کاربردی برای متغیرهای پیوسته با صفر انبوه مورد بحث قرار گرفته است. در فصل هشتم هم به مدل های شمارشی مورد استفاده برای داده‌های نظام سلامت اشاره شده است و انواع مد ل های رگرسیونی از قبیل پواسون، دو جمله منفی، هاردل، صفر انبوه و... به تفصیل بیان شده است. در سه فصل آخر (نهم، دهم و یازدهم) به سه موضوع اثرات ناهمگنی، درون زایی و اثرات طراحی پرداخته شده است.

    کتاب پیش رو دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد، اول این که مطالعه آن باعث می شود دانشجویان و همکاران علاقمند بتوانند یک دید جامع، کامل و کاربردی نسبت به موضوعات اقتصادسنجی سلامت پیدا کنند. دوم این که در این کتاب هم کد های دستوری نرم افزار stata و هم داده های استفاده شده در کتاب در دسترسی می باشند: بنابراین به راحتی می توان داده ها نرم افزار stata بارگیری کرد و همه آزمون ها،روش های آماری و تحلیل های گوناگون را انجام داد.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری