کتاب تکنولوژی آموزشی برای مراقبان سلامت بر اساس برنامه آموزشی وزارت بهداشت تالیف دکتر محمدسعید جدگال و دکتر هادی علیزاده سیوکی توسط انتشارات جامعهنگر به چاپ رسیده است.
کتاب تکنولوژی آموزشی برای مراقبان سلامت، کتابی نظری جهت پرداختن به استفاده از تکنولوژی در امر آموزش است که برای اولین بار دربارهی رسانههای مورد استفاده در فرآیند آموزش بحث میکند. این کتاب به دلیل روان بودن و حجم مناسب و همچنین مطالب جدید حوزهی تکنولوژی آموزشی، منبع خوبی برای یادگیری و یاددهی استادان، دانشجویان، معلمان، آموزگاران و مراقبان سلامت است.
کتاب دارای 4 بخش است:
- بخش اول، به تاریخچه و مفهوم تکنولوژی آموزشی پرداخته و بنیانهای این حوزه را بیان کرده است.
- بخش دوم، به تعیین و تدوین اهداف آموزشی در سطوح شناختی، عاطفی و روانی حرکتی پرداخته است.
- بخش سوم، نیز به بحث و بررسی در مورد رسانههای مورد استفاده در برنامههای آموزشی برای دانشجویان رشتههای مختلف علوم پزشکی و مراقبان سلامت پرداخته است.
- بخش چهارم، دربارهی ارتباط، اجزای فرآیند ارتباط، پارازیتهای ارتباطی، ارتباط بهداشتی و موانع ارتباطی موجود در جریان یک ارتباط بهداشتی است.
برخورداری از جدولها و خلاصه در انتهای هر فصل، از دیگر ویژگیهای خوب این اثر است. اما در کنار اینها، مبحث ارزشیابی رسانهها و ویژگیهای رسانهها که جای خالی آن در کتابهای موجود تکنولوژی آموزشی احساس میشد تا حدود زیادی این خلأ آموزشی را برای فراگیران پر کرده است. همچنین این کتاب بر اساس برنامه آموزشی وزارت بهداشت نگاشته شده است که میتواند منبعی برای درس تکنولوژی آموزشی برای دانشجویان و مراقبان سلامت باشد.