دستنامه روانپزشکی سالمندان راهنمای عملی

سال و نوبت چاپ:
دوم/1396

بررسی کوتاه:

  • 1 شامل مباحث ارزیابی بیمار در روانپزشکی سالمندان، دمانس، افسردگی، اختلال خلقی دو قطبی، اختلالات اضطرابی و اختلال وسواس-اجبار و ...
  • ناموجود متاسفانه این کتاب در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق دکمه زیر در هنگام موجود شدن آن مطلع شوید.
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    کتاب دستنامه روانپزشکی سالمندان راهنمای عملی ترجمه دکتر مهشید فروغان توسط انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. پدیده سالمند شدن جمعیت، واقعیتی جهانی و دستاورد رشد و توسعه جوامع است که مانند تمامی دگرگونی‌های همبسته با توسعه، علاوه بر پیامدهای مثبت ممکن است مشکلاتی را نیز در پی داشته باشد. اگر به این بیندیشیم که سالمندان قشری با نیازهای ویژه‌اند که برای خدمت‌رسانی به آنان باید پیشاپیش ابزارهای لازم را فراهم ساخت، لزوم کاربرد مدیریت آینده‌نگر در امور سالمندی بیش از پیش روشن می‌شود.

    یکی از کمبودهای اساسی در این زمینه، فقدان نیروی انسانی کارآزموده و آماده برای پاسخگویی به نیازهای سلامت سالمندان در ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است. در حفظ سلامت سالمندان، در درجه اول پیشگیری و در مرحله بعد تشخیص و درمان زودرس بیماری‌ها از اصول پایه به شمار می‌آیند. اغلب بیماری‌های شایع این دوره ماهیتی مزمن و پیشرونده دارند، و در واقع، مونس فرد در چندین دهه از عمر او می‌شوند؛ از این رو، اصول درمان و مداوای آنها متفاوت بوده و توانبخشی در آن نقشی برجسته دارد.

    بیماری‌ها و اختلالات دوره سالمندی تحت کنترل در نمی‌آیند، مگر آنکه تیم مراقبت مرکب از اعضای رشته‌های پزشکی، پرستاری و توانبخشی با همکاری و ارتباط نزدیک با یکدیگر عمل کرده و مراقبتی همه جانبه و مستمر را به سالمند ارائه کنند. از طرفی سالمندی دوره‌ای است انباشته از استرس‌های گوناگون، اغلب با ماهیتی منفی، که انطباق با آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و از سر گذراندن آنها ممکن است به مهارت‌های ویژه‌ای نیاز داشته باشد. اقدام فوق نوید دهنده آن است که متخصصان روان‌پزشکی، از این پس، برای پاسخگویی به نیازهای سلامت روان سالمندان آمادگی و مهارت بیشتری خواهند داشت.


    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری