نظریه‌ها مدل‌ها و روش‌های آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دکتر صفاری

بررسی کوتاه:

  • 1 معرفی آموزش و ارتقا سلامت
  • 2 حاوی خلاصه‌ای از مطالب به همراه سوالات پایانی و تفکر انتقادی در انتهای هر فصل
  • %6
    196,000
    186,000 تومان برای شما
    سود شما از این خرید: 10,000 تومان
    موجود است
    ارسال به سراسر ایران
    گارانتی تعویض کالای معیوب
    مرور کتاب

    مروری در مورد این کتاب

    6کتاب نظریه‌ها مدل‌ها و روش‌های آموزش بهداشت و ارتقا سلامت تالیف دکتر محسن صفاری و سایر همکاران چاپ نشر آثار سبحان و یاررس، به معرفی آموزش و ارتقا سلامت می پردازد و در 12 فصل تنظیم شده که در فصل اول یک دورنمای کلی از آموزش و ارتقا سلامت به خواننده ارائه می شود. در فصول2،3و4 به بررسی انواع مدل‌های برنامه ریزی در آموزش بهداشت پرداخته شده است. در فصل پنجم تا هفتم انواع نظریه‌ها به طور کامل شرح داده شده است. در فصول بعدی کتاب انواع روش‌های آموزشی مطرح شده است. در انتهای هر بخش خلاصه‌ای از مطالب همان بخش به همراه سوالات پایانی و تفکر انتقادی بیان گردیده است.

    در دنیای متمدن امروزی که بسیاری از بیماری‌های واگیر و عفونی جای خود را به بیماری‌ها و اختلالات مزمن داده‌اند و بسیاری از بیماری‌های نوپدید و باز پدید، شکلی جهش یافته به خود گرفته‌اند که دیگر با درمان‌های معمول، قابل چاره‌اندیشی و علاج نیستند، آنچه بیش از پیش خودنمایی می‌کند، نیاز به تحول در رویکردهای سلامت و نگاهی دوباره به مقوله پیشگیری از پنجره تعدیل رفتارهای انسانی و توجه به عوامل محیطی و بوم شناختی است.

    آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت به عنوان رویکردی اثربخش برای توجه ویژه به موضوع پیشگیری در کلیه سطوح آن، مدت مدیدی است که در کشورهای پیشرفتۀ دنیا، امتحان خود را پس داده و به عنوان یکی از حیطه‌های کلیدی در جهت کنترل هرچه بیشتر ناخوشی‌ها و تألمات انسانی مطرح است؛ و این بدان دلیل است که بخش اعظم ناراحتی‌ها و مشکلات بشر، دست پروردۀ خود اوست و از رفتارها و اعمال ناسالم و عدم توجه و بهره ناکافی از شرایط اکولوژیک و روابط انسانی، نشأت می‌گیرد. اینکه رفتار انسانی چگونه و تحت تاثیر چه عواملی شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان در جهت تغییر آن به سمت یک رفتار ایده‌آل و سالم گام برداشت، مطلبی است که در محدوده علوم رفتاری، اجتماعی و پزشکی باید در جستجوی پاسخ آن بود و یکی از حیطه‌های اصلی که در واقع ملغمه‌ای پویا از این علوم به حساب می‌آید، حیطه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت است.

     

    • شابک 9789642580477
    • سال و نوبت چاپ پنجم/1402
    • قطع وزیری
    • نوع جلد شومیز (جلد نرم)
    • تعداد صفحات 234
    • وزن 400 گرم
    • مشخصات نویسنده/مترجم
      دکتر محسن صفاری نویسنده مشاهده جزئیات
      دکتر فضل‌الله غفرانی‌پور نویسنده مشاهده جزئیات
      دکتر علیرضا حیدرنیا نویسنده مشاهده جزئیات
    • کیفیت چاپ تک رنگ مشکی
    فهرستی وارد نشده است میتوانید از مشاهده داخل کتاب استفاده کنید
    اولین نفری باشید که درباره ی این محصول نظر میدهید. ثبت نظر
    در حال بارگزاری...
    پرسش و پاسخ درباره این محصول شما میتوانید سوالات خودتان را درباره این محصول اینجا مطرح کنید. ثبت پرسش
    در حال بارگزاری...
    در حال بارگزاری